Afspraak maken
Lees voor
De assistente is te bereiken op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 12.00 uur en van 13.30 – 16.00 uur op telefoonnummer 010-4704842. Rond 10.15u drinken we even koffie.
Is de telefoonlijn bezet?
Krijgt u niet direct verbinding met ons, probeer het dan na 15 of 30 minuten nogmaals. Veel patiënten bellen om of rond 8.00 uur. Dan zijn onze telefoonlijnen vaak en lang bezet. Wat later in de ochtend zijn wij beter te bereiken.
Triage
Bij het maken van een afspraak vraagt de assistente naar de reden van uw contact. Zij doet dit in opdracht van de huisarts, zodat zij zo goed mogelijk een inschatting kan maken over de aard en de urgentie van uw klachten. Hiermee kan zij ook bepalen bij wie u het beste terecht kan: de huisarts, de praktijkverpleegkundige of op het spreekuur van de assistente.
De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meer dan één klacht of vraag? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan kan de assistente daar rekening mee houden in onze agenda’s. Dit voorkomt onnodig wachten voor de andere patiënten.
Is een bezoek aan de dokter echt nodig?
Voordat u belt, verzoeken wij u vriendelijk de vragen door te nemen op Moetiknaardedokter.nl.
normaal spreekuur
Om een dokter te kunnen bezoeken, verzoeken wij u van tevoren een afspraak te maken. Dit kan telefonisch (zie hierboven) en via onze webagenda (zie Patiëntenomgeving). Voor een afspraak met 1 of 2 hulpvragen wordt 10-15 minuten gereserveerd. Heeft u meer dan 1 of 2 vragen? Meld dat graag aan de assistente. Zij probeert dan wat meer tijd voor u in te plannen.
Verhinderd?
Kunt u een afspraak niet nakomen? Geef dit dan tenminste één werkdag van tevoren door aan de assistente. Is de assistente niet bereikbaar, dan mag u hiervoor de spoedlijn bellen (keuze 1). Komt u, zonder tegenbericht, niet op uw afspraak dan kunnen wij u de voor u gereserveerde tijd in rekening brengen. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Huisbezoek
Is het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, bijvoorbeeld omdat u te ziek, of slecht ter been bent? Dan bezoeken wij u graag aan huis. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling wel vaak beter. Probeert u dus zoveel mogelijk toch naar de praktijk te komen.
De assistente bepaalt samen met de huisarts wie van ons u zal bezoeken: een van de artsen, de assistente of de praktijkverpleegkundige. Dat hangt af van uw klachten.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Op vrijdagmiddag is de praktijk vanaf 12 uur gesloten. Heeft u op vrijdag tussen 12.00 en 17.00 uur een spoedgeval, bel dan met onze collega’s van praktijk Klein en Pruissen, Kerklaan 41, 010-4712265.
Voor alle overige vragen verzoeken wij u te wachten met bellen tot maandagochtend.
buiten kantooruren
Is er sprake van een spoedgeval buiten kantooruren, dat niet tot de eerstvolgende werkdag kan wachten? Bel dan met de Centrale Huisartsenpost: 010 – 249 39 39. Alle huisartsen uit de regio doen hier om en om dienst.
Wanneer is er sprake van een spoedgeval?
Uw vraag is spoedeisend wanneer u echt niet kunt wachten totdat onze assistente weer bereikbaar is.
Weet u niet zeker of het nodig is om de praktijk buiten de normale tijden of buiten kantooruren om de Centrale Huisartsenpost te bellen? Bezoek dan één van deze officiële websites, goedgekeurd door het Nederlands Huisartsen Genootschap:
moetiknaardedokter.nl
Thuisarts.nlOpeningstijden
Maandag t/m vrijdag van 17.00 – 08.00 uur, gedurende het hele weekend en op feestdagen.
Afspraken
Houd bij het maken van een afspraak alstublieft uw verzekeringsgegevens bij de hand.
Adres
De Centrale Huisartsenpost vindt u in het Franciscus Ziekenhuis locatie Vlietland, Vlietlandplein 2, Schiedam.
Let op!
U kunt daar niet binnenlopen zonder afspraak. U dient altijd eerst te bellen, zodat de assistente u kunt laten weten hoe laat en door wie u het beste gezien kunt worden. U voorkomt hiermee lang wachten.